Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola nyitott programja a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából
2015. november 11–12.
2015. november 11. szerda
9.00 - 12.30 „ A szikra fellobbantása”
Izgalmas bemutatók a természettudományok köréből -matematikai, fizikai, kémiai, biológiai, földrajzi "csodák" és magyarázataik- általános iskolás csoportoknak, a főiskola hallgatóinak és oktatóinak közreműködésével
Helyszín: Apor Vilmos Katolikus Főiskola 2. emeleti termei
13.00 – 16.45 „ A láng továbbadása”
Oktatóink ismeretterjesztő előadásai kutatásaikról, a főiskola tudományos munkájáról
Helyszín: Apor Vilmos-terem
2015. november 12. csütörtök
„ A fény éltető ereje”
Ismerjük meg a fitotront! Martonvásári rácsodálkozás környezetünk ezerszínűségére. Buszos szakmai kirándulás az érdeklődő hallgatóknak és kísérő tanáraiknak, valamint vendégeinknek a Fitotron Központba.
„ A láng továbbadása” rész programja
Megnyitó: Fülöpné dr. Erdő Mária
1. rész (13.10-14.50)
1, Fülöpné dr. Erdő Mária – Heverdle Péterné dr. Köncse Kriszta – Fehér Ágota:
Az értékorientált nevelés alapjai, Zenetörténet, Az ember társas világának értékei
Könyvbemutatók (3x10 perc)
2, Dr. Both Mária: Európai utak a természettudományos oktatásban
3, Bethlenfalvyné dr. Streitmann Ágnes: Az angolszász fantasy műfaj térhódítása napjainkban – értékek és veszélyek
4, Dr. Pirisi Edina: A mozi bűvölete – Művészetpszichológiai kutatások
5, Buzogány Ágota: A visszaható névmások a LFG rendszerben
6, Wiedermann Katalin: Multimédia az oktatásban; új médiumok a tanulásban
Alcím: Az m-tanulás és mobil média kommunikáció – mint alternatív kommunikációs lehetőség, a felsőoktatásban kihasználható m-tanulási lehetőségek vizsgálata
7, Kicsák Mónika: A kegyelem kérdésköre Kierkegaard és Andersen létfelfogásának tükrében, Andersen néhány történetének megközelítésével
8, Bartha Enikő: A fizikai aktivitás hatása a kognitív funkciókra
15 perc szünet
2. rész (15.05-16.45)
9, Dr. Mészáros László - Dr. Szarka Emese: A Pedagógiai és a Pedagógiatörténeti Műhelyek bemutatkozása (2x10 perc)
10, Dr. Baksa Brigitta: A hon- és népismeret oktatásának lehetőségei
11, Megyeriné dr. Runyó Anna: A tudományos diákköri munka
12, Dr. Csürkéné dr. Mándi Nikoletta: A rehabilitációs narratíva
13, Dr. Tamáska Máté: Iskolaépítészet: A környezetalakítás pedagógiai lehetőségei
14, Dr. Beke Zsófia: Alkalmazott művészettörténet - Saját közhelyeim
15, Dr. Sárkány Péter: Az erényetika útjai
16, Dr. Karácsony-Molnár Erika: A Dúsgazdagolás – Egy székelyföldi farsangi dramatikus játék
17, Libor Józsefné dr.: Matematikai kutatások